Wegens een allergie voor aardoliedestillaten ben ik ooit met plakkaatverf ofwel Gouache gaan werken. Niet gehinderd door enige materiaalkennis ben ik gaan experimenteren met dit materiaal. Uiteindelijk ontwikkelde ik daarbij een geheel eigen schildertechniek, waarbij ik met de allerfijnste penselen semi-transparante lagen op een dekkende middentoon aanbreng. Belijning wordt na droging vaak weer nat gemaakt om deze een fractie te laten vervloeien. Deze minutieuze en zeer arbeidsintensieve techniek resulteert in een groot scala aan nuances, in een stijl die veel doet denken aan oude foto’s.
Over deze techniek schreef Jason Stopa, Execution Editor van New York Artsmagazine:
‘The rendering in his work is exquisite, reminiscent of contemporary masters like Lucian Freud. And the monochromatic color scheme also creates a memory effect that is mysterious and intriguing.’
Van A4-tje naar vierkante meter
Doordat de schilderijen zo gedetailleerd zijn, kunnen ze met volledig behoud van scherpte en detail enorm vergroot worden.
Dit gegeven gebruik ik soms voor het maken van Mixed Media schilderijen; Hierbij wordt eerst een groot formaat (Giclée) kunstdruk gemaakt van een schilderij. Op deze kunstdruk schilder ik dan verder met acrylverf, waarmee dan (als variant op het oorspronkelijke werk) een uniek mixed media schilderij ontstaat.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.